Waris terima pampasan TAKAFUL IKHLAS

Waris terima pampasan TAKAFUL IKHLAS

Written by Sinar Harian, 03/09/2010

PETALING JAYA – Keluarga kepada seorang murid cemerlang yang terkorban dalam kemalangan jalan raya tahun lalu menerima manfaat kematian daripada Takaful Ikhlas berjumlah RM35,210,21 melalui agensinya Seribu Dinar, di Taman Dato Harun dekat sini.

Allahyarham Mohammad Luthfi Masykuri, 12, memperoleh keputusan 4A 1B dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), menyertai caruman Pendidikan Takaful sejak dua tahun lalu.

Ibu Allahyarham, Fainah Kasirol, 52, berkata beliau sekeluarga bersyukur dan mengucapkan terima kasih kepada Takaful Ikhlas melalui agensi Seribu Dinar, kerana membuat bayaran akhir manfaat kematian melalui caruman yang dibuat oleh Allahyarham.

Fainah yang mewakili suaminya sebagai penama pampasan tersebut berkata, wang itu akan digunakan untuk pendidikan tiga orang anaknya yang masih bersekolah.

“Kami sekeluarga mengucapkan terima kasih kepada Takaful Iklhlas dan juga agensinya, Seribu Dinar. Saya akan menggunakan pampasan ini sebaik mungkin dan menggunakannya untuk menampung pendidikan anak-anak saya.

“Walaupun sedih di atas kehilangan Mohammad Luthfi, namun kami sekeluarga reha dengan ketentuan Ilahi dan saya menganggapnya sebagai satu ujian besar kepada kami sekeluarga,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, Pengurus Agensi Seribu Dinar, Shahran Mohd Zaki berharap dengan adanya pampasan tersebut sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban Fainah sekeluarga.

Menurut Shahran, penduduk di sekitar Taman Dato Harun perlu mengambil kejadian yang menimpa keluarga Fainah sebagai pengajaran dengan membuat caruman insurans.

“Selain menyediakan skim tuntutan kematian, Takaful Ikhlas juga turut menyediakan skim tuntutan anugerah cemerlang pendidikan.

“Justeru, saya menyeru kepada semua masyarakat di sini supaya menyertai skim-skim yang ada kerana caruman yang dibuat akan membantu pencarum ataupun waris pencarum pada masa hadapan,” katanya

No comments:

Post a Comment